Träning

Tävlingslydnad-11

Ann-Marie Berger med Skye 2011

Välkommen att träna med Din Hund!

I anslutning till klubbstugan har vi fina appellplaner (4 gräsplaner), en del av dem med hopphinder och stege - varav en nybörjarstege. Sedan sommaren 2016 är en av planerna inhägnad. Det finns också möjlighet att lägga kortare spår samt träna sök och uppletande m fl roliga hundaktiviteter.

Under den mörkare årstiden finns belysning till en av planerna. Relä för att tända lampan sitter på träningsboden. Då klubbens framtid på Skoftesta i skrivande stund (2022-04-05)  är osäker, kommer vi  inte att satsa på tidigare planerad förbättrad kvällsbelysning över planerna.

Medlemmar i Köpings Brukshundklubb är välkomna att träna på klubben när som helst!
Övriga hundklubbars medlemmar är så välkomna på besök! Men vill du träna regelbundet på vår klubb vill vi att Du blir medlem hos oss, se under Medlemskap!

Planerna är ej avsedda för rastning av hundar!
Flera promenad-stigar/-rundor finns i anslutning till klubben.

Skulle en "olycka" trots allt ske så PLOCKA UPP! Tunnor finns vid björken före planerna samt vid toaletten vid klubbstugan.
Plocka också upp FIMPAR om Du röker! En valp kan riskera att dö om den äter en fimp! Enligt SBK policy ska vi dessutom sträva mot rökfri klubb.

När det är tävlingar eller kurser på klubben - eller om klubbstugan och en del/alla planer är uthyrda - ska den privata träningen anpassas efter det.

För privata kurser och grupper eller andra evenemang ska styrelsen tillfrågas och hyra av plan erläggas!

Vi hyr gärna ut stuga och planer:

Kontakta Ann-Christine Bergström 070-570 74 44.

-  Hyra för Dig som är medlem: Stugan 750:-,  750:-/plan

-  Hyra för icke medlem: Stugan 1000:-,  1000:-/plan
Hyra av stall och loge (belysning installerad): 750:-/medlem, 1000:-/icke medlem.
Kolla gärna vad som gäller i Ditt fall med Styrelsen.